środa, 21 stycznia 2015

673. dzien babci

Kochani moi!
Pamiętacie o tym, że dziś jest najważniejszy dzień w roku?
Oczywiście, wiadomo, to Dzień Babci!

Babcie bywają różne.
Te współczesne często są nowoczesne, wysportowane, młodzieżowo ubrane.
Są babcie młode i nieco starsze.
I takie babcine, takie do przytulania, do siadania im na kolanach.
Część babć piecze świetne ciasta, inne robią boskie pierogi.


A moja ukochana Babcia była niewielkiego wzrostu, ale wielka duchem.
Nie skończyła wielu klas,
ale mądra była mądrością, której zazdrościć mógł jej niejeden profesor.

Na prawdziwym piecu robiła najlepszą jajecznicę i kropki z resztki ciasta naleśnikowego.
Jej kredens w kuchni miał taki cudowny zapach w środku.

Miała największe drzewo czereśniowe i najlepsze czereśnie.
W zimę stulecia z łopatą dzielnie przedzierała się przez śnieg (wyższy od niej),
by nakarmić kury i indyki.

W dzień dużo pracowała, a wieczorem długo się modliła.
Codziennie chodziła do kościoła.

A gdy od niej wyjeżdżaliśmy, długo stała przy domu i machała do nas.
Taką ją pamiętam i kocham cały czas...

I dla Ciebie, Babciu, i dla Twojej Córki, mojej Mamy, a Babci moich dzieci
mam dziś taki oto prezent:






Materiały:

Ciekawa jestem Waszych wspomnień związanych z Babciami :)

Pozdrawiam!
Magda

3 komentarze:

  1. aż się wzruszyłam Madziu :-) Moja też jedna była drobna, a smak jej zupy z kurek zapamiętam do końca życia.Druga babcia była bardzo wysoka nosiła w tamtych trudnych czasach męskie sandały. Pamiętam, że gdy przyjeżdżałam do niej zawsze miała w kieszeni gumę Donald ;-) Bardzo mi ich brakuje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne ..No coz tylko sobie zyczyc aby byc taka wlasnie babcia . Bo pozostanie po nas tylko to co w sercach naszych najblizszych. Moja kochana babcia byla tez malutka ale taka nowoczena ...tez mi jej brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie napisane, wzruszyłam się na wspomnienie mojej babci i tylko to duże drzewo czereśniowe zamieniłabym na malinowy gaik i jakbym czytała o mojej babuni :) dziękuję Ci za to, bo to już tyle lat....

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze dodają mi skrzydeł! Dziękuję!